Nie zapomnij oddychać.


Audi TT RS Coupé

Zrób głęboki wdech i spójrz: TT RS Coupé zapiera dech w piersiach. Nowo zaprojektowany 5-cylindrowy silnik to połączenie niesamowitej przyjemności płynącej z jazdy z imponującym brzmieniem. Z 294 kW (400 KM) mocy i maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w TT RS trwa 3,7 sekundy. Potem możesz przyspieszać aż do 250 km/h, a na życzenie – nawet do 280 km/h. Odkryj ikonę wzornictwa Audi, podkreśloną charakterystycznymi cechami modeli RS.

Wygląd zewnętrzny

Wzornictwo TT RS Coupé podkreślają typowe cechy, np. pojedyncza rama atrapy chłodnicy Audi z kratą o strukturze plastra miodu i napis quattro. Charakterystyczne zderzaki RS z wyraźnie zarysowanymi wlotami powietrza emanują siłą. Wyróżniającym elementem z tyłu jest nieruchomy spoiler, umieszczony na parze cienkich, podwójnych, ukośnych podpór. Dynamiczny wizerunek uzupełnia mocno profilowana wkładka dyfuzora z czterema pionowymi żebrami. Model TT RS dostępny jest w dziewięciu kolorach lakieru, włącznie z typowymi dla RS odcieniami: szarym Nardo uni i czerwonym Catalunya metalik.

Technologia Audi Matrix OLED

Innowacyjne oświetlenie, którego nie sposób zapomnieć. Trójwymiarowe tylne światła Audi Matrix OLED po raz pierwszy są dostępne opcjonalnie w samochodzie produkowanym seryjnie. Ich powierzchniowe światło jest niezwykle homogeniczne, bogate kontrastowo, z możliwością stopniowego przyciemniania. Nie rzuca cienia i nie potrzebuje ani reflektorów, ani światłowodów. Dzięki temu jednostki OLED są efektywne i lekkie. Nowe wzornictwo świateł zapada w pamięć: w każdej tylnej lampie znajdują się cztery supercienkie żarniki, które zmniejszają się od środka na zewnątrz. Największy z nich posiada litery TT i pierścienie Audi. Podczas zapłonu światło biegnie szybką pętlą wokół wszystkich czterech jednostek, aby w końcu zaświecić się jako LED-owy światłowód w kształcie strzałki.

Silnik 2.5 TFSI

Włącz silnik, wrzuć bieg, dodaj gazu. Poczuj zapierającą dech w piersiach przyjemność z jazdy. Nowo opracowany turbodoładowany silnik pięciocylindrowy osiąga moc 294 kW (400 KM), przy maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ustawiona na 250 km/h; jednak na życzenie klienta można ją podnieść do 280 km/h. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 nadaje specjalny rytm i charakter. Imponujące brzmienie silnika można dodatkowo zintensyfikować przyciskiem sterowania akustycznego RS.

Dynamika jazdy

Osiąganie celów – na swój sposób. Audi drive select pozwala na indywidualne ustawienie napędu quattro, układu kierowniczego, S tronic, charakterystyki silnika i klap wydechu – od odpowiednich na długie trasy, po dostosowane do danej drogi. Dostępne są tutaj cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual. Siedmiobiegowa skrzynia S tronic z błyskawiczną zmianą biegów stanowi wyposażenie seryjne. Razem ze stałym napędem na cztery koła quattro, umożliwia ona elastyczne prowadzenie pojazdu i pełną stabilność. Zależnie od potrzeb, siły napędowe rozdzielane są na oś przednią i tylną za pomocą elektrohydraulicznego sprzęgła lamelowego. Połączenie z elektronicznym programem stabilizacji, umożliwia precyzyjną i sportową jazdę. Sportowe podwozie RS spontanicznie prowadzi TT RS w zakręty i pozwala na ich pokonywanie w sposób kontrolowany i spokojny.

Koncepcja obsługi –
jak w sportach motorowych

Obsługa w TT RS Coupé koncentruje się w pełni na kierowcy. Używanie wszystkich funkcji jest możliwe bez odrywania rąk od kierownicy. Pokryta skórą seryjna kierownica sportowa RS z manetkami łączy dwa centra obsługi. Służą one do włączania i wyłączania silnika oraz do sterowania systemem Audi drive select. Należący do wyposażenia seryjnego wirtualny kokpit Audi, przedstawia wszystkie ważne informacje na 12,3-calowym ekranie LCD, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Treści wyświetlane przez wirtualny kokpit Audi można zmieniać za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Na przykład w trybie sportowym, na środku ekranu wyświetla się obrotomierz i wiele innych wskaźników osiągów.

Wartości zużycia i emisji:
Pojazd nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Nie posiada jeszcze ogólnego dopuszczenia do eksploatacji i dlatego nie podlega dyrektywie 1999/94/WE.