Przypływ adrenaliny.

Nowe Audi RS 6 Avant performance

Audi RS 6 Avant performance prezentuje większą moc niż kiedykolwiek wcześniej. Jego osiągi mówią same za siebie: 3,7 sekundy od 0 do 100 km/h – o 0,2 sekundy szybciej od modelu podstawowego. Moc jest przenoszona za pomocą ośmiostopniowej przekładni tiptronic i stałego napędu na cztery koła quattro.

Ośmiostopniowa przekładnia tiptronic

Standardowa ośmiostopniowa przekładnia tiptronic została dostosowana do sportowego charakteru samochodu. Zmiana każdego z biegów przebiega szybko i elastycznie. Imponująca wydajność klasycznego automatycznego konwertera momentu obrotowego jest wspierana przez wysokowydajną pompę oleju oraz ogrzewanie przekładni za pomocą wody chłodzącej w fazie nagrzania.

Akumulator hydrauliczny umożliwia korzystanie z funkcji start-stop. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trybami D i S lub zmieniać zmieniać biegi samodzielnie, korzystając z trybu ręcznego lub za pomocą manetek na kolumnie wielofunkcyjnej kierownicy sportowej RS. W trybie ręcznym (tip-shift) wskaźnik systemu informacji kierowcy (DIS) lub opcjonalnie wyświetlacz przezierny pokazuje limit obr./min. Niższe biegi przekładni tiptronic mają krótkie przełożenia i odzwierciedlają sportowe zacięcie samochodu, natomiast w przypadku biegów wyższych, przełożenia są dłuższe, celem redukcji zużycia paliwa.

Audi oraz quattro GmbH osiągnęły tak wysoki poziom wydajności dzięki połączeniu specjalistycznej wiedzy na temat konstrukcji silników. Doskonalenie jednostki napędowej 4.0 TFSI obejmuje m.in. rozwój specjalnych właściwości sterowania zorientowanych na maksymalizację prędkości i ciśnienia, modyfikację zaworów wydechowych oraz optymalizację wydajności wewnętrznej geometrii turbosprężarki.

Stały napęd na cztery koła quattro

Stały napęd na cztery koła quattro przenosi tę imponującą moc na osiągi jezdne i elastycznie rozdziela moment obrotowy, korzystając w zależności od potrzeb z centralnego mechanizmu różnicowego. Podstawowa konstrukcja przewiduje przenoszenie 40% mocy na oś przednią i 60% na tylną. Układ napędowy quattro można na życzenie uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi z aktywną dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy wewnętrznym a zewnętrznym kołem na zakrętach. Dzięki temu, podczas szybkiego pokonywania zakrętów, RS 6 Avant performance nie odczuwa praktycznie żadnych przeciążeń.

Napęd

Na osi przedniej znajduje się pięć aluminiowych prowadnic na każde koło, umożliwiając oddzielną reakcję na oddziaływanie sił wzdłużnych i poprzecznych. Z tyłu zastosowano charakterystyczną dla Audi oś samokierującą, opartą na trapezowym układzie wahaczy. Prowadnice osi są aluminiowe, natomiast wspornik osi został wykonany ze stali i jest przytwierdzony do nadwozia za pomocą dwóch hydraulicznie amortyzowanych mocowań. Podobnie, jak w przypadku osi przedniej, wsporniki kół i łożyska są wykonane z aluminium, natomiast stabilizatory wykonano w postaci rur.

W nowym RS 6 Avant performance specjalnie dostosowane zawieszenie pneumatyczne jest dostępne jako standard. Dzięki dynamicznej konfiguracji, zawieszenie pneumatyczne Audi adaptive air suspension obniża nadwozie o 20 milimetrów. Zintegrowany układ amortyzujący reaguje na warunki drogowe, styl jazdy użytkownika oraz tryb systemu Audi drive select.

Jako alternatywę dla zawieszenia pneumatycznego, Audi ma w swojej ofercie bardziej sztywne zawieszenie RS sport suspension plus z układem Dynamic Ride Control (DRC). Współpracuje ono ze stalowymi sprężynami i amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia, które są połączone ze sobą za pomocą przewodów olejowych i jednego centralnego zaworu. Kolejną opcją, którą można zintegrować z systemem Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową przekładnią CVT.

Dzięki Audi drive select kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami dynamiki jazdy: „Comfort”, „Auto”, „Dynamic” oraz „Individual”, które mają przełożenie na charakterystykę układu sterowania i systemu sterowania silnikiem. RS 6 Avant performance oferuje też zupełnie nowe rozwiązanie. Żądany tryb dynamiki jazdy może być wybrany za pomocą specjalnego przycisku umieszczonego na wielofunkcyjnej kierownicy sportowej RS, dzięki czemu kierowca nie musi odwracać wzroku od drogi.